تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,244 |
تعداد مقالات | 9,010 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,867,566 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,719,227 |
مبانی و الگوی آموزشهای پژوهش محوردر دانشگاه جامع امام حسین (ع) | ||
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی | ||
مقاله 6، دوره 19، شماره 12، آذر 1390 اصل مقاله (871.61 K) | ||
نویسندگان | ||
احمد کلاهدوزی* ؛ مریم کوثری | ||
امام حسین (ع) | ||
تاریخ دریافت: 28 دی 1391، تاریخ بازنگری: 07 دی 1403، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
هدف اصلی این تحقیق دستیابی به نظام آموزشی پژوهشمحور متناسب با نظام تعلیم و تربیت سپاه در تحصیلات عالی و تکمیلی (دانشگاه جامع امام حسین(ع)) است. نوع تحقیق از لحاظ هدف، توسعهای و از لحاظ روش توصیفی ـ اکتشافی است که با استفاده از بررسی اسنادی، کتابخانهای وتحقیق میدانی انجام گرفته است. برای جمعآوری اطلاعات و آزمون سؤالات از پرسشنامه محقق ساخته شامل چهار عامل اصلی استفاده شده است. پس از به دست آوردن روایی پرسشنامه از طریق تحلیل عاملی و اطمینان از اعتبار آن (0.902)، دادهها از نمونه مورد مطالعه "120" نفر که شامل کارشناسان، مربیان و استادان دانشگاه جامع امام حسین (ع) بودند، جمع آوری شد. در پایان با استفاده از تحلیل عاملی (با نرمافزار لیزرل) الگوی مورد نظر در چهار عنصر پژوهشی، اداری ـ پشتیبانی، آموزشی و اخلاقی ـ فرهنگی تجلی یافت که هر یک عوامل فرعی مهمی دارد. رهبری علمی و تحولگرا، مدیریت کیفیت، سازمان مشارکتی، توانمندسازی، مسئله محوری، کار گروهی، مدیریت دانش، مشتری محوری، ارزیابی مشارکتی، شایسته سالاری و آزاد اندیشی از مهمترین عوامل این الگو است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش عالی در ایران؛ پژوهش دانشگاهی در ایران؛ آموزش پژوهش محور در ایران؛ مدیریت دانش در دانشگاه های ایران | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 235 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 123 |